In de hoofdkerk van de Pastorale Eenheid Sint-Elisabeth vierden de kinderen van Kermt en Spalbeek samen hun eerste communie. Na de diploma-uitreiking van afgelopen donderdag was het vandaag eindelijk zover: een feestelijke dag waar iedereen al lang naar uitkeek.
De kinderen verschenen piekfijn uitgedost in de kerk, samen met hun trotse ouders en familieleden. Het werd een warme, feestelijke en tegelijk ingetogen viering waarin de communicanten centraal stonden. De kinderen hadden zich voorbeeldig voorbereid en namen met veel aandacht en eerbied deel aan de viering waarin zij Jezus voor de eerste keer mochten ontvangen.
Een bijzonder woord van dank gaat naar juffen Sofie (SBS Kermt), An en Ann (De Wondertuin Kermt), de mama van Loes en meester Ronald (SBS Spalbeek) die zich met veel enthousiasme hebben ingezet voor de voorbereiding van de kinderen. Dankzij hun inzet en zorg konden de communicanten vol vertrouwen en blijdschap naar deze dag toeleven.
Ook pastoor Gerard, de gebedsleider, de koster van dienst en de muzikanten en fotograaf Koen verdienen een oprechte dankjewel. Samen zorgden zij voor een warme en sfeervolle viering die velen zal bijblijven.
Na afloop kregen de kinderen een mooi koffertje mee naar huis met daarin onder meer het evangelie van de viering, een paternoster en andere kleine geloofssymbolen om thuis verder te ontdekken. Zo wil de parochie de kinderen uitnodigen om ook na hun eerste communie verder op weg te gaan in het geloof.
Ook de mama’s werden niet vergeten: zij kregen als dank een mooie bloem mee naar huis, een klein maar hartelijk gebaar op deze bijzondere dag.
Het werd een heerlijke dag vol geloof, verbondenheid, dankbaarheid en blije gezichten. Van harte proficiat aan alle eerste communicanten!
